Online Marketing

 

Marketing is really just about sharing your passion
– Michael Hyatt

Online Marketing is een verzamelnaam van alle marketing activiteiten die op het internet (online) plaatsvinden. Ik ben in het bezit van een Google Certificaat van de Digitale Werkplaats van Google. Ik help je graag met de online zichtbaarheid van jou en/of jouw bedrijf, vereniging of stichting.

Online winkelen

Wat is Online Marketing?

Online Marketing of internet marketing speelt zich af op het internet. Het is letterlijk de marketing van producten en diensten die besteld en geleverd kunnen worden via het internet.
Het doel van online marketing is dat (potentiële) klanten jouw producten en of diensten zullen afnemen. Dit kan op veel verschillende manieren en via allerlei kanalen.

De meest voorkomende onderdelen zijn Social Media Marketing, contentmarketing en zoekmachine optimalisatie (SEO).

Met SEO wordt een website geoptimaliseerd om vindbaar te zijn in het organische (onbetaalde) gedeelte van de zoekmachines.

Ik sta voor je klaar als het gaat om  Online Marketing. Daarin kan ik zowel adviseren als het ontwikkelen en uitvoeren van maatoplossingen voor jouw situatie.

Online marketing

Waarom zou je beginnen met Online Marketing?


Er komen steeds meer en nieuwe mogelijkheden voor Online Marketing. Tevens zien we zien dat er steeds meer communicatie verloopt via het internet.
Pluspunt is dat je met een klein budget al prima resultaten kunt bereiken

Starten met Online Marketing
Online Marketing start met het bepalen van  een strategie. Voor het bepalen van deze strategie gebruik ik de Strategie met Ballen methode: ‘Iets doen voor een ander waar een ander iets aan heeft’.

In deze Strategie met Ballen sessie maken we duidelijk welke doelgroepen je hebt en welke producten geschikt zijn voor elke doelgroep.
Met Strategisch Communiceren bepalen we welke boodschap(pen) je wilt communiceren.

Doelgroep

Je doelgroepen bereiken met Online Marketing

Tijdens de  Strategie met Ballen sessie hebben we de doelgroepen bepaald. In deze sessie is ook  duidelijk geworden welke producten  je hebt en welke producten geschikt zijn voor elke doelgroep.

Met Strategisch Communiceren hebben we bepaald welke boodschap(pen) je wilt communiceren.

Voor het beste resultaat is het belangrijk om van tevoren te bedenken welke  doelgroepen je  met welk product of dienst via Online Marketing  wilt bereiken.

Ik heb de expertise in huis om je hierin zowel te adviseren als ook het ontwikkelen en uitvoeren van de maatoplossingen voor jouw situatie.

Anita

Hallo! Ik ben Anita

Mag ik je helpen met je online marketing?

1997 is het jaar waarin het internet beschikbaar kwam voor iedereen. De bibliotheken hadden dat jaar opdracht gekregen van de overheid om de Nederlandse bevolking wegwijs te maken op gebied van zoeken op internet en e-mailen. Ik werkte als specialist bibliotheekautomatisering  bij de bibliotheek in de toenmalige gemeente Werkendam.  In 1997 heb ik zelf  de eerste e-mail cursussen en cursussen hoe te zoeken op internet gevolgd. Na de eerste beginnerscursussen volgden verdiepingscursussen en gevorderden cursussen. Als gevolg van deze gevolgde cursussen werd mijn takenpakket uitgebreid met specialisme digitale bibliotheek.

Kort na de e-mail en internet cursussen volgden de eerste cursussen met betrekking tot het bouwen van een website. Allereerst een simpele website in HTML. Tijdens mijn jaren bij de bibliotheek die daarop volgden heb ik nog enkele websites voor de bibliotheek gemaakt en beheerd in verschillende Content Management Systemen zoals Drupal, WordPress en een eigen CMS van iC10.

Toen de eerste Social Media verschenen in 2004 (Hyves), 2006 (Twitter) en 2008 (Facebook) kwamen deze uiteraard ook in mijn takenpakket en mijn opleidingsplan.

Vanaf 2007 werd  marketing toegevoegd aan mijn takenpakket bij de bibliotheek en werd ik Marketing Manager. Een heel belangrijk onderdeel binnen dit takenpakket was de online marketing en de online zichtbaarheid van de bibliotheek. Ik heb van 2007 tot en met mijn vertrek in 2018 diverse Marketing Beleidsplannen mogen schrijven en, samen met de collega’s mogen uitvoeren. De Marketing Beleidsplannen ten behoeve de 4-jaarlijkse certificering van de Bibliotheek waren ook van mijn hand.

20 juni 2013 heb ik Bommeltjes Media ingeschreven bij de KvK.
Naast mijn werk bij de bibliotheek heb ik diverse Social Media accounts mogen maken en vervolgens beheren. Enkele voorbeelden hiervan zijn de accounts van Zangcoach Lucia en haar Muziekscholen, meerdere accounts van een prijswinnende fotograaf en accounts van een paar theatershows van 2 bekende Nederlanders. Ik heb ook de gehele PR mogen doen voor een theatershow van een bekende Nederlander.

Vanaf 2013 tot heden ten dage heb ik met Bommeltjes Media diverse websites mogen maken en  voorzien van  teksten die goed gevonden worden in Google (SEO).

In 2018 heb ik via de Digitale Werkplaats van Google mijn Certificaat Online Marketing behaald.

Mijn werkwijze

Mijn werkwijze

Ik help je graag op weg en ik wijs je ook de weg. Wanneer je geholpen wilt worden met je Online Marketing starten we met een geheel gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Tijdens dat kennismakingsgesprek bespreken we wat je wilt en hoe ik je daarmee kan helpen. Naar aanleiding van dit kennismakingsgesprek en je hulpvraag stel ik een advies op met daarbij een overzicht van de kosten.

Online Marketing start met het bepalen van  een strategie. Voor het bepalen van deze strategie gebruik ik de Strategie met Ballen methode: ‘Iets doen voor een ander waar een ander iets aan heeft’. Het resultaat van deze strategie vertalen we in een Strategisch Communiceren sessie. Hierin bepalen we welke boodschap(pen) je wilt communiceren voor elke doelgroep.

Voor een optimaal gebruik van Online Marketing zijn mijn 10 Q’s de leidraad:
Q1: Website (SEO)
Q2: Nieuwsbrief
Q3: Twitter
Q4: Facebook
Q5: LinkedIn
Q6: Instagram en Pinterest
Q7: Youtube
Q8: Blog
Q9: SEO (Search Engine Optimalisation)
Q10: Analytics [Meten is weten]

Afhankelijk van je Strategie en de daarin bepaalde doelgroepen, producten en wat je wilt bereiken maken we een keuze uit de 10 Q’s. Dit advies kan variëren van een adviesgesprek tot het daadwerkelijk uitvoeren van de Online Marketing plan.  Een andere mogelijkheid is een ‘Online Marketing  plan van aanpak’. Hierin staat helder beschreven welke Q’s je wilt gaan gebruiken en waarom en voor welke doelgroep je deze wilt gaan inzetten. Met dit plan van aanpak kun je daarna zelfstandig verder.  Wanneer je net bent begonnen met Online Marketing kun je een steuntje in de rug goed gebruiken. Bijvoorbeeld hoe schrijf je goede teksten voor je website die goed gevonden worden door de zoekmachines.  Ik ondersteun je een aantal maanden met het schrijven van de teksten en het vergroten van het aantal volgers op de geselecteerde Social Media.

Ik verzorg ook workshops en  trainingen zodat jij en jouw medewerkers vertrouwd raken met Online Marketing.

Neem contact met me op!

Heb jij interesse in een workshop,  coachgesprek of heb je een andere vraag?
Wil je weten of iets geschikt is voor je of twijfel je nog?
Neem dan zeker contact met mij op, ik geef je graag antwoord.

Dit kan door het contactformulier in te vullen, je mag me ook bellen of mailen.

Contactformulier

15 + 1 =

Anita van Bommel

06-12445295

Buitenkade 21e, 4273 GP Hank

Koopvaardijweg 2, 4906 CV Oosterhout

De Loop 2, 5688 EW Oirschot

anita@bommeltjesmedia.nl