Webteksten

 

Good content isn’t about good storytelling.
It’s about telling a true story well.
– Ann Handley

Het schrijven van teksten voor een website is een andere vaardigheid dan het schrijven van teksten voor gedrukte media. Ik heb alle kennis in huis om goede teksten te schrijven voor het web, die voldoen aan de criteria voor SEO (zoekmachine optimalisatie).

Webteksten content

Wat zijn goede webteksten?

Teksten die optimaal gevonden worden door zoekmachines (SEO) zijn een essentieel onderdeel van Online Marketing. Je wil je (potentiële) klanten bereiken met je website. Het is daarom belangrijk dat de content op je website actueel en relevant is.

Tijdens een Strategie met Ballen sessie hebben we je doelgroepen bepaald. In deze sessie is ook  duidelijk geworden welke producten  je hebt en welke producten geschikt zijn voor elke doelgroep.

Met Strategisch Communiceren hebben we bepaald welke boodschap(pen) je wilt communiceren. Het is belangrijk om de content af stemmen op het doel en de doelgroep.

Bommeltjes Media heeft de kennis in huis om goede teksten te schrijven voor het web, die voldoen aan de criteria voor SEO (zoekmachine optimalisatie). Ik kan hierin  zowel adviseren als het ontwikkelen en uitvoeren van maatoplossingen voor jouw situatie.

SEO overzicht

Waarom goede SEO webteksten?

Je hebt een website met (vernieuwde) tekst. Dan ben je  er nog niet. Dan begint het eigenlijk pas. Jouw website moet gevonden worden door jouw doelgroep. Een eerste stap hiervoor is dat jouw website gevonden wordt door Google.  De teksten moet voldoen aan de richtlijnen voor ‘zoekmachine optimalisatie’  ofwel SEO (Search Engine Optimalization).

Met SEO wordt een website geoptimaliseerd om vindbaar te zijn in het organische (onbetaalde) gedeelte van de zoekmachines.

Uiteindelijk wil je ook iets bereiken met je content. Het is daarom belangrijk dat een (potentiële) klant de mogelijkheid heeft om actie te ondernemen na het lezen of zien van de content. Zorg daarom bijvoorbeeld voor de juiste contactgegevens, een aanmeldknop of link naar de website.

SEO Google

Je doelgroepen bereiken met goede SEO webteksten

De ontwikkelingen binnen de online marketing gaan snel. Het is geen eenmalige actie, maar een doorlopend proces. Het is daarom belangrijk dat de informatie en content die u verspreidt, up-to-date is. Dat zorgt voor autoriteit, vertrouwen en betere zoekresultaten in Google.

Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd, heeft als doel om een website goed vindbaar te maken in Google. Dit gebeurt onder andere op basis van relevante zoektermen. Een zoekwoorden onderzoek laat zien op welk woorden je (potentiële) klanten zoeken.

Om te kunnen analyseren wie je website bezoekt is het aan te bevelen een analyseprogramma op je website te installeren. Een goed programma hiervoor is Google Analytics.

Anita

Hallo! Ik ben Anita

Mag ik je helpen met je beste zoekresultaat in Google als onderdeel van je online zichtbaarheid?

1997 is het jaar waarin het internet beschikbaar kwam voor iedereen. De bibliotheken hadden dat jaar opdracht gekregen van de overheid om de Nederlandse bevolking wegwijs te maken op gebied van zoeken op internet en e-mailen. Ik werkte als specialist bibliotheekautomatisering  bij de bibliotheek in de toenmalige gemeente Werkendam.  In 1997 heb ik zelf  de eerste e-mail cursussen en cursussen hoe te zoeken op internet gevolgd. Na de eerste beginnerscursussen volgden verdiepingscursussen en gevorderden cursussen. Als gevolg van deze gevolgde cursussen werd mijn takenpakket uitgebreid met specialisme digitale bibliotheek.

Kort na de e-mail en internet cursussen volgden de eerste cursussen met betrekking tot het bouwen van een website. Allereerst een simpele website in HTML. Tijdens mijn jaren bij de bibliotheek die daarop volgden heb ik nog enkele websites voor de bibliotheek gemaakt en beheerd in verschillende Content Management Systemen zoals Drupal, WordPress en een eigen CMS van iC10.

20 juni 2013 heb ik Bommeltjes Media ingeschreven bij de KvK.
Vanaf 2013 tot heden ten dage heb ik met Bommeltjes Media diverse websites mogen maken en  voorzien van  teksten die goed gevonden worden in Google (SEO).

In 2018 heb ik via de Digitale Werkplaats van Google mijn Certificaat Online Marketing behaald.

Mijn werkwijze

Mijn werkwijze

Ik help je graag op weg en ik wijs je ook de weg. Wanneer je geholpen wilt worden met teksten op je website starten we met een geheel gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Tijdens dat kennismakingsgesprek bespreken we wat je wilt en hoe ik je daarmee kan helpen. Naar aanleiding van dit kennismakingsgesprek en je hulpvraag stel ik een advies op met daarbij een overzicht van de kosten.

Bommeltjes Media heeft de kennis in huis om goede teksten te schrijven voor het web, die voldoen aan de criteria voor SEO (zoekmachine optimalisatie). Ik kan hierin  zowel adviseren als het ontwikkelen en uitvoeren van maatoplossingen voor jouw situatie:

# Je hebt  nog geen website maar je wilt een website? Ik bouw zelf websites in WordPress, maar host niet.
Laat je bij een andere partij een  website bouwen kan ik je wel adviseren en het traject begeleiden en coördineren.

# Je hebt een website laten bouwen en deze moet nog gevuld worden met relevante teksten?
In overleg met jou schrijven wij de teksten en plaatsen deze op jouw website.

# Je hebt een website maar je bent niet tevreden over de teksten op jouw website? Wij adviseren je graag!

 

Een website en dan?
Je hebt een website met (vernieuwde) tekst. Dan ben je  er nog niet. Dan begint het eigenlijk pas. Jouw website moet gevonden worden door jouw doelgroep(en). Een eerste stap hiervoor is dat jouw website gevonden wordt door Google.  De teksten moet voldoen aan de richtlijnen voor ‘zoekmachine optimalisatie’  ofwel SEO (Search Engine Optimalization). Met SEO wordt een website geoptimaliseerd om vindbaar te zijn in het organische (onbetaalde) gedeelte van de zoekmachines. Dit gebeurt onder andere op basis van relevante zoektermen. Een zoekwoorden onderzoek laat zien op welk woorden je (potentiële) klanten zoeken.

Tijdens een Strategie met Ballen sessie bepalen  we je doelgroep(en). In deze sessie is ook  duidelijk geworden welke producten  je hebt en welke producten geschikt zijn voor elke doelgroep.
Met Strategisch Communiceren hebben we bepaald welke boodschap(pen) je wilt communiceren. Het is belangrijk om de content af stemmen op het doel en de doelgroep.

Uiteindelijk wil je ook iets bereiken met je content. Het is daarom belangrijk dat een (potentiële) klant de mogelijkheid heeft om actie te ondernemen na het lezen of zien van de content. Zorg daarom bijvoorbeeld voor de juiste contactgegevens, een aanmeldknop of link naar de website.

Om te kunnen analyseren wie je website bezoekt is het aan te bevelen een analyseprogramma op je website te installeren. Een goed programma hiervoor is Google Analytics.

Het is mogelijk om voor jou  en jouw medewerker(s) relevante trainingen te verzorgen op gebied van SEO en Google Analytics.
Je krijgt dan onder meer antwoord op de vragen:
– Hoe kan ik zelf teksten schrijven die voldoen aan de SEO richtlijnen?
– Hoe gebruik ik Google Analytics voor mijn website?
– Hoe stel ik doelen en rapporteer ik daarover met Google Analytics?

Neem contact met me op!

Heb jij interesse in een workshop,  coachgesprek of heb je een andere vraag?
Wil je weten of iets geschikt is voor je of twijfel je nog?
Neem dan zeker contact met mij op, ik geef je graag antwoord.

Dit kan door het contactformulier in te vullen, je mag me ook bellen of mailen.

Contactformulier

15 + 1 =

Anita van Bommel

06-12445295

Buitenkade 21e, 4273 GP Hank

Koopvaardijweg 2, 4906 CV Oosterhout

De Loop 2, 5688 EW Oirschot

anita@bommeltjesmedia.nl