SOCIAL MEDIA
WHAT happens on Social Media STAYS on Google FOREVER
Social Media zijn niet meer weg te denken in onze samenleving. Hoe bereik je je doelgroep? Ik kan je helpen met een goed (Social) Media Plan.
Wat is Social Media?
Social Media is een verzamelbegrip voor online platformen waar gebruikers interacties en dialoog met elkaar kunnen hebben.
Social Media zijn niet meer weg te denken in deze samenleving. Veel mensen zijn actief aanwezig op onder andere Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en Youtube. Aanwezig zijn op de Social Media is een goede manier om jouw bedrijf, vereniging of stichting onder de aandacht te brengen van een steeds groter wordend publiek.
Een goed Social Media plan is een essentieel onderdeel van Online Marketing.
Ik sta voor je klaar als het gaat om Social Media. Daarin kan ik zowel adviseren als het ontwikkelen en uitvoeren van maatoplossingen voor jouw situatie.
Starten met Social Media
Social Media, je hebt er al veel over gehoord. Je bent zelf, privé, ook al wel actief op de socials. Maar hoe werkt dit nu precies?
Een goed Social Mediaplan start met het bepalen van een strategie. Voor het bepalen van deze strategie gebruik ik de Strategie met Ballen methode: ‘Iets doen voor een ander waar een ander iets aan heeft’.
In deze Strategie met Ballen sessie maken we duidelijk welke doelgroepen je hebt en welke producten geschikt zijn voor elke doelgroep.
Met Strategisch Communiceren bepalen we welke boodschap(pen) je wilt communiceren.
Ik help je graag op weg en wijs je ook de weg. Dit kan variëren van een adviesgesprek tot het daadwerkelijk aanmaken van een account met de uitleg die daarbij hoort.
Je doelgroepen bereiken met Social Media
Wanneer jouw bedrijf, vereniging of stichting een Social Media account heeft, dan ben je er nog niet. Dan begint het belangrijkste werk: jouw doelgroepen bereiken met de Social Media. Ik heb de expertise in huis om je hierin te adviseren. Tijdens de Strategie met Ballen sessie hebben we de doelgroepen bepaald. In deze sessie is ook duidelijk geworden welke producten je hebt en welke producten geschikt zijn voor elke doelgroep.
Met Strategisch Communiceren hebben we bepaald welke boodschap(pen) je wilt communiceren.
Beheren van een Social Media account
Je wilt voor jouw bedrijf, vereniging of stichting graag een Social Media account, maar je hebt geen tijd om dit account te beheren. Ik beheer graag jouw account(s). Met behulp van Strategisch Communiceren hebben we met elkaar afgestemd welke boodschap(pen) je wilt communiceren en wat je wel en wat je niet via de Social Media wilt communiceren.
Hallo! Ik ben Anita
Mag ik je helpen met je (Social) Mediaplan en het bereiken van je doelgroepen
1997 is het jaar waarin het internet beschikbaar kwam voor iedereen. De bibliotheken hadden dat jaar opdracht gekregen van de overheid om de Nederlandse bevolking wegwijs te maken op gebied van zoeken op internet en e-mailen. Ik werkte als specialist bibliotheekautomatisering bij de bibliotheek in de toenmalige gemeente Werkendam. In 1997 heb ik zelf de eerste e-mail cursussen en cursussen hoe te zoeken op internet gevolgd. Na de eerste beginnerscursussen volgden verdiepingscursussen en gevorderden cursussen. Als gevolg van deze gevolgde cursussen werd mijn takenpakket uitgebreid met specialisme digitale bibliotheek.
Toen de eerste Social Media verschenen zaten deze uiteraard ook in mijn takenpakket en mijn opleidingsplan.
In 2015 ben ik geslaagd voor de opleiding Mediacoach voor Bibliotheek Professionals via GO Opleidingen. Dit was een vrij brede opleiding op gebied van Media. Social Media waren hier een onderdeel in.
Naast mijn werk bij de bibliotheek ben ik in 2011 begonnen met het beheren van enkele Social Media accounts van de Muziekscholen van Zangcoach Lucia.
20 juni 2013 heb ik Bommeltjes Media ingeschreven bij de KvK. Ik heb diverse Social Media accounts mogen maken en vervolgens beheren. Enkele voorbeelden hiervan zijn de accounts van Zangcoach Lucia en haar Muziekscholen, meerdere accounts van een prijswinnende fotograaf en accounts van een paar theatershows van 2 bekende Nederlanders. Ik heb ook de gehele PR mogen doen voor een theatershow van een bekende Nederlander.
Voor ondernemers heb ik een aantal keer een Social Media Bootcamp georganiseerd. In 1 dag maak je met een groepje ondernemers je eigen Social Mediaplan, waar je je doelgroep(en) mee bereikt. Strategie met Ballen en Strategisch Communiceren zijn onderdeel van deze Social Media Bootcamp.
Mijn werkwijze
Ik help je graag op weg en ik wijs je ook de weg. Wanneer je geholpen wilt worden met je online zichtbaarheid op Social Media starten we met een geheel gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek.
Tijdens dat kennismakingsgesprek bespreken we wat je wilt en hoe ik je daarmee kan helpen. Naar aanleiding van dit kennismakingsgesprek en je hulpvraag stel ik een advies op met daarbij een overzicht van de kosten.
Dit advies kan variëren van een adviesgesprek tot het daadwerkelijk aanmaken van een account met de uitleg die daarbij hoort. Een andere mogelijkheid is een ‘Social Media plan van aanpak’. Hierin staat helder beschreven welke Social Media je wilt gaan gebruiken en waarom en voor welke doelgroep je deze wilt gaan inzetten. Met dit plan van aanpak kun je daarna zelfstandig verder. Wanneer je net bent begonnen met de Socials kun je een steuntje in de rug goed gebruiken. Bijvoorbeeld om meer volgers op Instagram en meer ‘likes’ op Facebook te krijgen. Ik ondersteun je een aantal maanden met de berichtgeving en het vergroten van het aantal volgers.
Ik verzorg ook workshops en trainingen (o.a. een Social Media Bootcamp voor ondernemers) zodat jij en jouw medewerkers vertrouwd raken met de Social Media.
Je krijgt dan onder meer antwoord op de vragen:
– Welke Social Media zijn het best geschikt voor mijn doelgroepen?
– Welke boodschappen communiceer je voor elke doelgroep? (Strategisch communiceren)
Neem contact met me op!
Heb jij interesse in een workshop, coachgesprek of heb je een andere vraag?
Wil je weten of iets geschikt is voor je of twijfel je nog?
Neem dan zeker contact met mij op, ik geef je graag antwoord.
Dit kan door het contactformulier in te vullen, je mag me ook bellen of mailen.